چرا ورزشکاران باید از گرده گل استفاده کنند


گرده گل یک مکمل غذایی فوق العاده برای ورزشکاران است که می تواند نیاز آنها به مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و انرژی را تامین کند.مکمل های غذایی یکی از مهمترین ملزوماتی است که ورزشکاران به شدت به آن احتیاج دارند. تقریبا اکثر ورزشکاران برای اینکه به سطح مناسبی از انرژی دست پیدا کرده و بتوانند میزان مواد معدنی بدن خود را که همواره در فعالیت است، تامین کنند، نیاز به مواد خوراکی دارند که بدن آن ها را آماده نگه دارد. برای این منظور روش های مختلفی وجود دارد.
روش مرسوم برای تامین انرژی و مواد مورد نیاز بدن در وررزشکاران، استفاده از مکمل های شیمیایی است. متاسفانه آنقدر استفاده از این مکمل ها جا افتاده که ورزشکاران به غیر از ان فکر نمی کنند. با توجه به اینکه این مکمل ها نوعی وابستگی ذهنی و بدنی نیز ایجاد می کنند، در صورت عدم مصرف، فرد احساس کمبود خواهد کرد. شاید لازم نباشد از مضرات این مکمل های شیمیایی سخن بگوییم؛ چراکه حتی برای خود ورزشکاران نیز این موضوع مشخص شده است.
در این میان، روش های دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از مواد طبیعی، نیاز بدن ورزشکار به انرژی تامین می شود. این روش ها اگرچه اثرگذاری شبیه به مکمل های شیمیایی ندارند و خیلی دیربازده تر هستند؛ اما به نظر می رسد بسیار بهتر از مکمل های شیمیایی باشند. حداقل این است که دیگر از مضرات مکمل های شیمیایی در امان هستید. با این حال بزرگترین ایراد این مواد طبیعی، تاثیرگذاری بلند مدت آن است.
در بین تمامی مکمل های غذایی طبیعی، یکی از بهترین مکمل ها، گرده گل است. گرده گل سرشار از مواد معدنی است و به همین علت می تواند ماده ای موثر برای افزایش سطح انرژی در بدن ورزشکاران باشد. در مطالب مختلفی از مجله عسلنا به معرفی خواص گرده گل اشاره شده است که می توانید به آنها مراجعه کنید. با این حال ما در این مطلب قصد داریم به دلایل استفاده ورزشکاران از گرده گل به عنوان یک مکمل غذایی بپردازیم. اگر قصد دارید بدنسازی کار کنید یا ورزشکار هستید، قبل از اینکه وابستگی فکری و جسمی به مکمل های شیمیایی پیدا کنید، بهتر است این مطلب را نیز مطالعه کرده و سپس تصمیم بگیرید.

گرده گل مواد معدنی و انرژی مورد نیاز ورزشکاران را تامین می کند
گرده گل همه آنچه که یک ورزشکار برای تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن خود نیاز دارد را به بدن فرد منتقل می کند. انواع ویتامین ها، املاح معدنی و پروتئین در گرده گل نهادینه شوده و می تواند به راحتی جذب بدن فرد شود. کافی است ورزشکاری که می خواهد از مکمل غذایی گرده گل استفاده کند، بتواند مصرف خود را منظم و ادامه دار نماید. قطعا نتایج شگفت انگیزی در میزان سطح انرژی خود مشاهده می کند.
بهترین روش برای مصرف گرده گل این است که آن را درون شربت عسل مخلوط کرده و روزانه 2 تا 3 بار مصرف کنید. این روش باعث می شود تا ترکیب گرده گل و عسل طبیعی، اثرگذاری بیشتری بر روی انرژی شما داشته و مواد معدنی بیشتری نیز به بدنتان منتقل شود. البته فراموش نکنید که مداومت در مصرف موضوع مهمی است که نباید فراموش کنید.

گرده گل عوارض جانبی کمتری دارد
یکی از دلایلی که باعث می شود ما در مجله عسلنا به ورزشکاران عزیز توصیه کنیم که از گرده گل به جای مکمل های موجود در بازار استفاده کنند، عوارض جانبی مکمل ها است. مکمل غذایی گرده گل هیچ عارضه ای ندارد. در برخی شرایط خاص ممکن است عوارضی از خود نشان دهند که آنقدرها جدی نیست. این در حالی است که مکمل های شیمیایی سرشار از عوارض جانبی هستند که می تواند باعث بروز برخی مشکلات جدی در بدن ورزشکاران شود.
شاید شما هم بسیاری از ورزشکاران معروف از بدنسازان گرفته تا ورزشکاران حرفه ای رشته های مختلف ورزشی را دیده باشید که بعد از مدتی در سن میانسالی دچار بیماری های لاعلاج می شوند. این در حالی است که گرده گل نه تنها عوارض جانبی به این سبک ندارد، بلکه باعث بهبود بسیاری از مشکلات مختلف در بدن انسان می شود.

گرده گل وابستگی ایجاد نمی کند
از بزرگترین مشکلات مکمل های شیمیایی، ایجاد وابستگی فکری، روحی و بدنی فرد به این مکمل ها است. البته بسیاری از افراد اعتیاد به این مکمل ها را رد می کنند؛ اما نمی توان از وابستگی شدید به این مکمل ها حداقل در دوران ورزشکار بودن، به راحتی گذشت. ورزشکاری که از مکمل های شیمیایی استفاده می کند، تقریبا بعید است که بدون این مکمل ها بتواند به ورزش ادامه دهد. در نتیجه مجبور است با دوزهای مختلفی از این مواد مضر شیمیایی استفاده کند.
گرده گل اما هیچ وابستگی ایجاد نمی کند. شما هر زمان که بخواهید می توانید گرده گل را از سبد غذایی خود حذف کنید. اصلا روش مصرف گرده گل این است که بعد از هر چند ماه مصرف، یک یا دو ماه وقفه وجود داشته باشد. بعد از قطع مصرف گرده گل نیز مشکلی بابت کاهش سطح انرژی ایجاد نمی شود. همانطور که گرده گل به مرور انرژی شما را افزایش داده، روند کاهش انرژی شما نیز کند خواهد بود که می توانید با دیگر مواد طبیعی آن را کندتر هم کنید.

قیمت گرده گل مناسب تر است
ویژگی دیگر گرده گل در مقایسه با مکمل های شیمیایی ویژه ورزشکاران، قیمت بسیار پایین تر گرده گل است. شاید برای شما این سوال پیش بیاید که اگر مکمل های شیمیایی تا این حد مضر هستند و قیمت بالاتری دارند، چرا مردم به جای خرید مکمل های شیمیایی از گرده گل استفاده نمی کنند؟ علت این موضوع این است که بسیاری از ورزشکاران اصلا از وجود مکمل غذایی گرده گل با خبر نیستند و الا قطعا از این ماده برای افزایش سطح انرژی خود استفاده می کردند.
قیمت گرده گل باکیفیت در مقابل بی کیفیت ترین مکمل های شیمیایی نیز پایین تر است. در نتیجه هیچ توجیه اقتصادی برای خرید مکمل های شیمیایی وجود ندارد. شاید باشد بیشتر با خواص این ماده گیاهی آشنا شویم تا به جای مکمل های غذایی دیگر به سراغ گرده گل بیاییم.

 

گرده گل یک مکمل غذایی فوق العاده برای ورزشکاران است که می تواند نیاز آنها به مواد معدنی، ویتامین، پروتئین و انرژی را تامین کند. به همین علت است که توصیه می کنیم تا جای ممکن از گرده گل به جای مکمل های شیمیایی استفاده کنید. گرده گل می تواند برای افزایش سطح انرژی بدن شما از یک نوشابه انرژی زا هم بهتر عمل کند.

بررسی نظرات کاربران و... در این زمینه مهم است.